Historisk avkastning är inte någon garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet.

Odin
Kundinformation
Viktig information till våra kunder: Uppdatering av kundinformation

Viktig information till våra kunder: Uppdatering av kundinformation

Vi genomför löpande uppföljning av våra kundrelationer.

Alla verksamheter med rapporteringsskyldighet omfattas av skärpta krav på kundkontroll i syfte att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism.

Om du har frågor eller är osäker på om en förfrågan du har mottagit verkligen kommer från Odin Förvaltning, vänligen kontakta vårt fondcenter på telefon 08-407 14 00 eller via e-post: kontakt@odinfonder.se

Varför vi ber våra kunder att fylla i detta formulär

Odin Förvaltning är enligt lag skyldig att inhämta och bedöma nödvändig information om alla våra kundrelationer, för att kunna bedöma risken för penningtvätt och finansiering av terrorism. Vi måste också samla in uppgifter för att kunna förstå hur varje kund förväntas agera inom ramen för kundrelationen.

Att förstå syftet med kundrelationen är avgörande för vårt arbete mot penningtvätt och terrorfinansiering.

Genom att veta vilka aktiviteter och transaktioner våra kunder förväntas genomföra kan vi identifiera avvikelser från normalt beteende – inklusive ovanliga transaktioner. Relevant information inkluderar exempelvis:

  • Ursprunget till tillgångarna och kapitalet
  • Uppgifter om juridiska personers affärsmodell
  • Hur kunden planerar att använda de medel som ingår i kundrelationen

All information behandlas i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning, och som kund kan du känna dig trygg med att uppgifterna hanteras på ett säkert sätt.