Hantering av kundklagomål
För att vi på ett ansvarsfullt sätt ska kunna behandla ditt klagomål måste det lämnas in skriftligen.
Så här lämnar du in ett eventuellt klagomål:
För att vi på ett ansvarsfullt sätt ska kunna behandla ditt klagomål måste det lämnas in skriftligen. Ange tidpunkten för händelsen och beskriv det du är missnöjd med så utförligt och detaljerat som möjligt. Bifoga gärna dokumentation som är relevant för vår handläggning (exempelvis slutnotor, kontoutdrag, korrespondens etc.). Inkludera även en beskrivning av eventuella krav du har i samband med klagomålet. Observera att bilagor som innehåller personuppgifter inte bör skickas via e-post.
Vi vill uppmärksamma att klagomålet kan avvisas om vi inte får tillräckligt underlag för klagomålet eller annan nödvändig dokumentation, så att vi kan genomföra en korrekt handläggning. Skriftligt kundklagomål skickas via något av följande alternativ:
- E-post til: complaint@odinfond.no
- Post: ODIN Forvaltning AS, Postboks 1771 Vika, 0122 Oslo
Behandlingstid:
Vi strävar efter att besvara alla klagomål så snabbt som möjligt och vårt mål är att alla klagomål ska besvaras inom 14 dagar. Om ett ärende kräver längre handläggningstid, kommer du att få information om detta.
Du kommer att få en skriftlig redogörelse för resultatet av klagomålsbehandlingen när den är avslutad.
Om du fortfarande är missnöjd eller anser att klagomålet inte har lösts av oss, kan du skicka en skriftlig begäran till Finansklagenämnden via följande länk: https://ec.europa.eu/info/fin-net_en.